Saturday 23 July 2016

Contoh Ayat Perkataan "menakjubkan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "menakjubkan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Perkara ini terus menakjubkan manusia sepanjang zaman.
  2. Selain daripada merakamkan kejadian menakjubkan seperti gerhana dan komet, termasuk menghasilkan takwim yang boleh digunakan, orang-orang Cina tidak memajukan astronomi.
  3. Fakta yang menakjubkan bahawa matematik "paling tulen" juga sering mempunyai kegunaan praktikal adalah apa yang dipanggil Eugene Wigner sebagai "Keberkesanan Matematik yang tidak munasabah dalam sains tabii".
  4. Setelah penghancuran Maine, penerbit surat khabar William Randolph Hearst dan Joseph Pulitzer sampai pada kesimpulan bahawa Sepanyol adalah untuk menyalahkan, dan mereka diterbitkan teori ini sebagai fakta di surat khabar mereka di New York City dengan menggunakan akaun sensasional dan menakjubkan daripada "kekejaman "yang dilakukan oleh Sepanyol di Cuba.
  5. Pasukan kedua daripada BVB, adalah juara musim 2011/12 Wilayah Barat dan dinaiktaraf ke Liga divisyen 3 buat kali kedua sejak 2009.Pasukan kendalian jurulatih David Wagner ini menunjukkan prestasi menakjubkan pada separuh musim kedua meskipun ketinggalan 14 mata berbanding juara separuh musim pertama, Sportfreunde Lotte.Pasukan ini bermain di Stadium Rote Erd yang boleh memuatkan seramai 10000 penonton.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...