Saturday 16 July 2016

Contoh Ayat Perkataan "pengarah"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pengarah" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Benito Floro, pengarah Real Madrid F.C.
  2. Filem ini telah diarah oleh pengarah Ramon A.
  3. Tugas lembaga pengarah yang umum termasuklah:
  4. Filem Sumpah Pontianak diarah oleh pengarah B.N.
  5. Filem Orang Minyak diarah oleh pengarah Jamal Maarif, C.K.
  6. Ibrahim Yaakob menyertai sektor swasta sebagai pengarah Bank Pertiwi.
  7. Tugasnya sebagai pengarah berkaitan dengan hal elwal Amerika dari 1990-1992.
  8. Undian tersebut dijalankan oleh Setiausaha UEFA David Taylor and Giorgio Marchetti, pengarah UEFA.
  9. Pada mulanya, mereka menggunakan orang Cina untuk menjadi pengarah dalam pembuatan filem-filem Melayu.
  10. Ketua pengarah koloni Belanda Peter Minuit membeli pulau Manhattan dari kaum pribumi Canarsie pada tahun 1626.
  11. Pada tahun 1902 beliau telah menjadi Professor Pediatrik di Vienna, di mana beliau menjadi pengarah St.-Anna-Kinderspital (~ St.
  12. Kemudian, mereka menggantikan pengarah Cina dengan pengarah India kerana gaya pengarahan dari mereka cenderung kepada orang Melayu.
  13. Pada 8 Jun beliau telah melantik anak-anak beliau menjadi lembaga pengarah kepada Manchester United sebagai pegawai bukan eksekutif.
  14. Brown, pengarah eksekutif Yayasan Perisian Bebas, dan Henri Poole, ahli CivicActions yang juga adalah pengarah Yayasan Perisian Bebas.
  15. Apabila menyanyi "Hari Jadi" dalam 12 different kekunci, Emmy didatangi oleh pengarah Elena Doria sebagai ahli Koir Kanak-Kanak Metropolitan.
  16. Lembaga pengarah ialah badan yang terdiri daripada anggota yang dipilih atau dilantik untuk menyelia kegiatan sesebuah syarikat atau pertubuhan.
  17. Pada bulan Disember 2009, Mark Hughes yang telah dilantik tidak lama sebelum perubahan dalam pemilikan, namun pada asalnya disimpan oleh pengarah baru -.
  18. Pada 19 Disember 2005, naib presiden AC Milan dan pengarah eksekutif Adriano Galliani mengumumkan bahawa kelab itu bercadang untuk berpindah dari San Siro.
  19. Mereka juga mempunyai beberapa barisan pengarah India yang kukuh untuk dua dekad seterusnya seperti yang dikenali dalam pengarahan filem Melayu antaranya B.
  20. Selepas penyingkiran, kelab ini telah melalui pergolakan di luar padang, dengan pengarah baru David Bernstein memperkenalkan disiplin fiskal yang lebih besar.
  21. Edgar Hoover yang telah menjadi pengarah selama penggal 48 tahun, Kongres meluluskan Public Law 94-503, yang menghadkan penggal setiap Director FBI selama hanya 10 tahun.
  22. Seterusnya, terdapat seorang pengarah eksekutif yang dilantik untuk memudahkan perhubungan dan bertindak sebagai penyelia di setiap sidang kemuncak atau perhimpunan lain.
  23. Pada umur tujuh, pengarah koir di sekolah Emmy menemui bahawa beliau mempunyai intonasi baik, yang mengakibatkan uji bakat dalam Metropolitan Opera berprestij di Lincoln Center.
  24. Sutradara filem terkenal, Danny Boyle merupakan pengarah kesenian upacara ini, diiringi oleh Rick Smith dan Karl Hyde yang menganggotai duo muzik elektronik Underworld sebagai pengarah muzik.
  25. Ferguson telah dilantik memasuki lembaga pengarah kelab pada awal 1986, namun pada April beliau memberitahu pengerusi kelab, Dick Donald tentang niatnya untuk meninggalkan kelab pada musim panas.
  26. Pada tahun 1914 sebelum permulaan Perang Dunia I, Einstein menetap di Berlin sebagai profesor di universiti tempatan dan menjadi seorang ahli Akademi Sains Prussia serta pengarah Institut Kaiser Wilhelm bagi Fizik.
  27. Kemudian pada tahun yang sama lembaga pengarah mengumumkan permohonan perancangan adalah untuk akan dikemukakan kepada pihak berkuasa majlis membuat Stadium Liberty yang terbesar sportsclub stadium milik di negara ini.
  28. Walau bagaimanapun, kejatuhan ke tempat ke-16 liga pada musim 1999–2000 disusuli dengan permulaan teruk pada musim berikutnya menyaksikan Machin dikeluarkan dari jawatannya dan dan diberi tugas sebagai pengarah bola sepak.
  29. Smith meninggalkan kelab itu dan Steve Coppell kembali sebagai pengarah teknikal pada musim panas tahun 1995 dan melalui gabungan latihan pasukan utama daripada Ray Lewington dan kemudiannya Dave Bassett, Palace layak ke perlawanan play-off.
  30. Mancini telah dipecat dua hari kemudian, kononnya kerana beliau telah gagal mencapai sasaran beliau untuk musim ini tetapi media mencadangkan hubungan antara Mancini dan pemainnya dan juga dengan pengarah kelab itu, manakala keengganan untuk menggunakan pemain muda juga disebut.
  31. Saluran Angkasa1 memaparkan temu ramah bersama Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi; temuramah bersama Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Seri Dr Jamaluddin Jarjis; temuramah bersama ibu bapa, pengarah program angkasawan; saintis serta angkasawan NASA.
  32. Atas perakuan Perdana Menteri, Yang di-Pertuan Agong telah melantik Tun Razak bin Dato Hussein, Timbalan Perdana Menteri pada waktu itu sebagai pengarah Majlis Gerakan Negara yang bertanggungjawab menjalankan kuasa pemerintahan bagi Persekutuan berdasarkan kuasa yang diwakilkan oleh Yang di-Pertuan Agong.
  33. Dalam satu sesi temuramah bersama pengarah urusan Al Jazeera English, Nigel Parsons, beliau memberitahu para wartawan bahawa pemilihan Kuala Lumpur ke atas Hong Kong dan Singapura bagi pusat operasi serantau bukan berdasarkan kepada status negara islam Malaysia semata-mata, tetapi atas sebab sokongan dan kerjasama kerajaan Malaysia, kos yang kompetitif, hubungan kebudayaan dan politik antara dua negara yang akrab, kemudahan dan prasarana yang baik serta sumber tenaga manusia yang berkebolehan.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...