Saturday 16 July 2016

Contoh Ayat Perkataan "kajiannya"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "kajiannya" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Pada tahun 2000, KPMG melaporkan melalui kajiannya bahawa lebih 41% syarikat-syarikat luar persisir pantai dunia ditubuhkan di Kepulauan Virgin British.
  2. Dana tambahan bagi kajiannya diberikan oleh British Rail, Suruhanjaya Pengangkutan Britain, Universiti Manchester, Universiti Surrey dan Yayasan Wolfson.
  3. Penemuan beliau ini masih belum diketahui umum lagi; kebanyakan hasil kajiannya telah hilang di dalam kebakaran makmal beliau di 5th Avenue pada bulan Mac 1895.
  4. Namun, gangguan sedemikian memberikan kelebihan kepada beliau dalam memberikan gambaran mengenai hasil kajiannya dengan lebih jelas sebelum memindahkannya ke atas kertas kerja.
  5. Dalam kurun ke-19, seorang ahli kimia yang terkenal, Baron Carl Reichenbach, bekerja dalam konsep yang sama seperti alkimia kuno seperti daya Odic, tetapi kajiannya tidak diterima dalam aliran sains yang utama pada waktu itu.
  6. Misalnya seorang saintis mungkin akan bertanya "mengapa?" dan meneruskan kajiannya untuk mencari jawapan soalan tersebut tetapi jurutera lebih berminat untuk mengetahui bagaimana untuk menyelesaikan masalah tersebut daripada mengetahui puncanya.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...