Tuesday 26 April 2016

Contoh Ayat Perkataan "bank"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "bank" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Di samping ini, beberapa bank dan syarikat awam milik republik juga telah diswastakan.
  2. Beberapa buah negara mempunyai bank darah untuk memenuhi permintaan untuk pemindahan darah.
  3. Namun kelebihan emas dan perak ialah bekalannya tidak dapat ditambah sewenang-wenang oleh bank pusat.
  4. 1 Ogos dijadikan cuti umum yang mana bank dan pejabat pos serta juga pejabat pentadbiran awam ditutup.
  5. Thaksin dilaporkan pemegang pasport Montenegro dan berurusan di bank Podgorica, ibu negeri Montenegro.
  6. Mengikut kepada bank Switzerland, UBS pada bulan Ogos 2006, Oslo dan bandaraya metro London merupakan bandar termahal dunia.
  7. Krisis Asia menyumbangkan ke krisis Rusia dan Brasil pada 1998, kerana setelah krisis Asia, bank tidak ingin meminjamkan ke negara berkembang.
  8. Zhou sedang bekerja di sebuah bank di bandaraya New York apabila beliau memutuskan untuk kembali ke China untuk membantu membangkitkan negara selepas perang.
  9. Umumnya mereka ini bank pusat yang mengawal saiz bekalan wang melalui penetapan kadar faedah, melalui operasi pasaran terbuka, dan melalui penetapan rizab bank.
  10. Pada 12 Jun 1967, mata wang ringgit Malaysia yang dikeluarkan oleh bank pusat yang baru, iaitu Bank Negara Malaysia, menggantikan ringgit Malaya dan Borneo British pada tara.
  11. Sebaliknya, jika M (t) menunjukkan jumlah wang di akaun bank pada waktu t, maka fungsi tersebut melompat bila wang disimpan atau ditarik, sehingga fungsi M (t) adalah berterusan.
  12. Sebelum ini, Malaysia Airlines hanya menjalankan operasi penerbangan sebanyak 2 bank ketibaan dan perlepasan, namun sejak Ogos 2006, syarikat ini mengendalikan 4 bank penerbangan setiap hari.
  13. Keadaan ekonominya semakin meruncing pada 2001 dengan "widening of spreads" pada Bon Argentina, pengeluaran secara besar-besaran daripada bank serta kejatuhan keyakinan pengguna dan para pelabur.
  14. Tidak seperti Thailand, Indonesia mempunyai inflasi yang rendah, perdagangan surplus lebih dari 900 juta dolar, persediaan mata wang luar yang besar, lebih dari 20 miliar dolar, dan sektor bank yang baik.
  15. Setelah mendarat, lanun-lanun tersebut terus melepaskan tembakan rambang, membunuh sekurang-kurangnya 21 orang dan mencederakan 11 yang lain, mereka juga sempat merompak $200,000 dari sebuah bank tempatan dan $5,000 dari pejabat Malaysia Airlines.
  16. Beliau digulingkan oleh Revolusi Kuasa Rakyat Kedua selepas menjalani perbicaraan pencabaran kedua di Senat yang menyaksikan sebelas orang senator Filipina enggan memeriksa sampul kedua akaunbank Jose Velarde yang dipercayai membuktikan beliau mengamalkan rasuah.
  17. Namun, pada 26 Mac 2007, KL Infra diberitahu oleh Bank Pembangunan Malaysia bahawa bank itu tidak akan lagi menerima apa-apa rayuan penunggakan bagi pembayaran faedah dan seterusnya pada 27 April 2007, bank itu menegaskan bahawa tiada lagi moratorium bagi pembayaran faedah akan dibenarkannya.
  18. Beliau seorang pegawai bank dan pernah berkhidmat di beberapa bank seperti OCBC,Pengerusi Bank Simpanan Nasional dan juga Permodalan Nasional Berhad (PNB).Pengurus Pemasaran di Amanah Saham Nasional Berhad, Pengarah Eksekutif di Scandinavian Motors Sdn Bhd, Ketua Pegawai Eksekutif di Kretam Holding Berhad, Pengerusi Tekala Corporation Berhad, Pengerusi Seng Hup Berhad dan Pengerusi Ramatex Berhad.
  19. Dalam pertemuan itu, kedua-dua presiden Suruhanjaya Bersama Sempadan British-Siam telah mencapai kata sepakat untuk menjadikan 'Batu Puteh" sebagai "the most seaword of the northern bank of Estuary of the Perlis River".Tebing Sungai Perlis didapati tidak sesuai untuk mendirikan batu tanda kerana ia dipenuhi oleh "mangrove swamp".Tempat ini telah dijadikan titik A dan menjadi sempadan darat yang terawal di sempadan laut sebelah barat.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...