Friday 29 April 2016

Contoh Ayat Perkataan "mangsanya"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "mangsanya" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Jerangkung mampu merasuk mangsanya dan menjadikan mangsanya menderita.
  2. Seekor karnivor boleh memakan pengguna sekunder dan tertier, dan oleh demikianlah mangsanya sukar dikelaskan.
  3. Dalam bidang ekologi, pemangsaan merupakan interaksi biologi yang mana pemangsa memakan mangsanya (oragnisme yang diserang).
  4. Pemangsa tidak semestinya membunuh mangsanya sebelum makan, apapun tindakan pemangsaan sentiasa tidak menyebelahi pihak mangsa.
  5. Ini termasuklah beberapa serangan bom bunuh diri.Antara mangsanya ialah Mohamed Hussein Addow, seorang ahli politik perundangan.
  6. Contohnya, ikan paus balin menelan jutaan plankton sekaligus, lalu mangsanya dicebis-cebiskan sejurus selepas memasuki ikan paus itu.
  7. Sebilangan kulat adalah pemangsa nematod yang menangkap mangsanya melalui pelbagai cara seperti cecincin mencerut atau jaring pelekat.
  8. Pemangsa khusus ini biasanya amat sesuai dirinya untuk menangkap mangsa kegemarannya, sementara mangsanya juga sebegitu sesuai untuk melepaskan diri daripada pemangsa.
  9. Dalam kebanyakan cerita seram yang ditunjukkan di televisyen, ia menayangkan bahawa hantu puntianak membunuh mangsanya dengan menghisap darah di bahagian tengkuk mangsa.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...