Saturday 30 April 2016

Contoh Ayat Perkataan "selebihnya"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "selebihnya" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Fungsi yang selebihnya menjadi spekulasi.
  2. Haiwan-haiwan yang selebihnya membentuk kumpulan monofiletik iaitu Bilateria.
  3. Tiga sub-spesies harimau yang selebihnya telah pun dianggap pupus secara rasmi.
  4. Bahagian selebihnya rencana ini dikhaskan untuk perbincangan mengenai telur amniot.
  5. Bandar Batu Pahat terdiri daripada 37.08% Bumiputera, 60.29% Cina, 2.54% India dan selebihnya kaum lain.
  6. Lapisan udara ini menyelitupi bumi sehingga ketinggian 700 kilometer dan yang selebihnya dianggap angkasa lepas.
  7. Rancangan asal ialah untuk menggunakan 30% dari janaan di Sarawak dan selebihnya disalurkan ke Semenanjung Malaysia.
  8. Hampir 90% golongan Eurasia ini beragama Kristian, hampir 4% Islam, 3% lain-lain dan selebihnya beragama Buddha atau Hindu.
  9. Tiga daripada sembilan subspesies harimau moden sudah diisytiharkan pupus dan enam yang selebihnya digolongkan sebagai terancam.
  10. Dua kelompok protostom yang selebihnya adakalanya digabungkan sebagai Spiralia, kerana embrio kedua-duanya berkembang dengan sigaran pilin.
  11. Sesetengah negara mengharamkan loteri, sementara selebihnya membenarkannya sehingga ada kalanya menganjurkan loteri kebangsaan atau negeri.
  12. Gas yang selebihnya dihantar ke Unit Pencairan di mana ia dicarikan dengan menyejukkan suhu ke paras -161'C dengan menggunakan alat penyejuk.
  13. RRD memngandungi 9 batalion yang mana satu batalion sebagai batalion para, satu batalion sebagai battalion mekanis, dan selebihnya adalah batalion infantri standard.
  14. Hampir setengah daripada tenaga buruh di Teheran bekerja di sektor kerajaan dan selebihnya berkerja di kilang-kilang, perniagaan-pernigaan kecil, dan juga pengangkutan.
  15. Terdapat sejumlah 534 kerusi majlis daerah, 405 daripadanya dipilih, manakala yang selebihnya dilantik oleh Ketua Eksekutif dan 27 ex officio chairmen of rural committees.
  16. Kesemua 70 Senator dilantik untuk penggal tiga tahun; 26 daripadanya dipilih oleh 13 Dewan Undangan Negeri, manakala 44 yang selebihnya dilantik oleh raja atas syor Perdana Menteri.
  17. Senat pula ada 61 ahli, dua daripadanya dilantik oleh raja dan dua lagi oleh Perhimpunan Negara, dan yang selebihnya dipilih oleh ahli-ahli majlis komun daripada 24 wilayah Kemboja.
  18. RAMD memngandungi 25 batalion yang mana dua batalion sebagai Batalion Para, dua batalion sebagai Battalion Mekanis, satu Batalion Istiadat dan selebihnya adalah Batalion Infantri Standard.
  19. Pada 29 Oktober, 52 anggota tentera mendarat Indonesia di Pontian di sempadan Johor-Melaka, tetapi ditangkap oleh pasukan Rejimen Askar Melayu Diraja dan New Zealand, manakala yang selebihnyaberjaya ditahan oleh Pasukan Polis Hutan di Batu 20, Muar, Johor.
  20. Miltiades menyedari bahawa satu-satunya peluang yang pihak Athen ada adalah bagi menyerang dengan pantas, mengalahkan pasukan darat Parsi, dan kemudiannya bergerak kembali membantu Athen sebelum pasukan Parsi yang selebihnya berjaya mendarat, kemungkinannya lewat petang.
  21. Salah satu keputusan paling kontroversi yang diambil oleh Dorgon adalah mengeluarkan titah perintah pada Julai 1645, yang mewajibkan semua lelaki berbangsa Cina Han forced untuk mencukur rambut depan dan menyikat rambut yang selebihnya menjadi tocang, jika tidak boleh dihukum mati.
  22. Kerusi-kerusi yang selebihnya dimenangi oleh parti-parti kecil yang hanya bertanding di kawasan tertentu sahaja, yakni Parti Kebangsaan Scotland, Plaid Cymru (Wales sahaja), Parti Penyokong Kesatuan Demokratik, Parti Demokratik Sosial dan Buruh, Parti Penyokong Kesatuan Ulster, dan Sinn Fxin (Ireland Utara sahaja, namun Sinn Fxin juga bertanding dalam pilihan raya di Republik Ireland).

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...