Friday 29 April 2016

Contoh Ayat Perkataan "mencuri"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "mencuri" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Emilia mencuri sapu tangan itu atas permintaan Iago tanpa menyedari niat Iago dengan sapu tangan itu.
  2. Toyol biasanya dipelihara dengan tujuan membantu pemiliknya mendapatkan duit dengan mencuri daripada jiran-tetangga.
  3. Toyol tidak juga akan mencuri keseluruhan jumlah wang, tetapi sekadar mengambil sebahagian daripada wang yang tersimpan.
  4. Seperti haiwan pemangsa yang lain, harimau mencuri peluang memakan mangsa yang lebih kecil seperti monyet, burung merak, kelinci, dan ikan.
  5. Sejumlah lebih 200 kesalahan jenayah dikenakan hukuman mati,tidak terkecuali wanita dan kanak-kanak yang digantung atas kesalahan mencuri secara kecilan.
  6. Pada masa ini juga, Jeneral Yi Seong-gye menjadi terkenal sebagai seorang yang berjaya mengalahkan lanun-lanun Jepun yang dipanggil Wokou, yang menyerbu dan mencuridari kapal-kapal China dan Korea.
  7. Pada 21 Jun 2006, akhbar melaporkan bahawa rumah Dudek dimasuki pencuri yang mencuri kereta dan juga medal dan lain-lain memorabilia semasa kerjaya Dudek sebagai pemain bolas sepak, termasuk medal pemenang Liga Juara-Juara yang dimenangi di Istanbul.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...