Wednesday 27 April 2016

Contoh Ayat Perkataan "perjumpaan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "perjumpaan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Ini disebabkan perjumpaan "terusan Marikh" oleh Percival Lowell.
  2. Dalam salah satu perjumpaan itu, beliau mengugut akan membunuh mereka.
  3. Ini memberikan tekanan kepada pihak yang berbalah untuk menghadiri perjumpaan di Pulau Pangkor.
  4. Pada 11 Oktober, satu perjumpaan besar-besaran diadakan di Tokong Thean Hou untuk membantah keputusan kerajaan berkenaan isu tersebut.
  5. Setelah beberapa perjumpaan antara Bersih dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, tiada kompromi tercapai berkenaan pilihan tempat untuk berhimpun.
  6. Menteri Penyatuan Lee Jong-seok menyidangkan suatu perjumpaan kecemasan untuk menentukan objektif lancaran peluru-peluru, yang dijangka akan membuat A.S.
  7. Gejala-gejala ini menjejaskan kerjanya, terutama pada waktu tekanan seperti waktu menghadiri perjumpaan ataupun sewaktu terlibat dalam kontroversi mengenai teorinya.
  8. Pada 8 Oktober, Jawatankuasa Bertindak Bersama, merangkumi 15 buah pertubuhan utama masyarakat Cina, parti MCA, Gerakan, dan Parti Tindakan Demokratik (DAP) ditubuhkan dalam satu perjumpaan tergempar di Dewan Perhimpunan Cina Selangor.
  9. Jeneral Percival dalam perjumpaan pada 6 Disember 1941 dengan Gabenor Sir Shenton Thomas dan Brooke-Popham meminta Operasi Matador dilancarkan, tetapi Brooke-Popham berpendirian bahawa masih terlalu awal untuk melancarkan serangan sangkal ke atas Thailand.
  10. Jeneral Arthur Percival dalam perjumpaan pada 6 Disember 1941 dengan Gabenor Sir Shenton Thomas dan panglima tertinggi Markas Timur Jauh Ketua Marsyal Udara Robert Brooke-Popham meminta Ops Matador dilancarkan, tetapi Brooke-Popham berpendirian bahawa masih terlalu awal untuk melancarkan serangan sangkal ke atas Thailand.
  11. Walaupun begitu, sewaktu perjumpaan tahunan yang dihadiri ahli Tabung Kewangan Antarabangsa /Bank Dunia, ketua-ketua IMF, Kesatuan Eropah, Kumpulan Tujuh negara industri dan Institut Kewangan Antarabangsa (IIF) yang diadakan pada Oktober 1-2, Presiden Nxstor Kirchner telah diberi amaran untuk segera mengstrukturkan semula hutang negara, menambah belanjawan surplusnya untuk membayar lebih banyak hutangnya serta mengenakan reformasi struktur "structural reform" untuk membuktikan kepada komuniti kewangan sedunia bahawa Argentina layak menerima pinjaman serta pelaburan daripada mereka.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...