Friday 29 April 2016

Contoh Ayat Perkataan "pemenang"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "pemenang" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Bagaimanapun, beberapa pemenang hadiah telah menolak anugerah ini.
  2. England, dan 5 kali menjuarai Liga Juara-Juara Eropah dan 3 kali menjadi pemenang Piala UEFA.
  3. Kebanyakan pemenang dalam Sukan Olimpik ini tidak menerima pingat tetapi diberi piala atau trofi.
  4. Ia juga dikenali sebagai Stadium Spiridon Louis, sempena nama pemenang marathon pertama Sukan Olimpik 1896.
  5. Parlimen Malaysia mengikuti sistem pelbagai parti dan ahli-ahlinya dipilih menerusi sistem pemenang undi terbanyak.
  6. Bermula dari Jerman 2006, pemenang Piala Dunia mesti melalui pusingan kelayakan untuk ke pusingan akhir Piala Dunia.
  7. Jika terdapat dua pemenang dalam satu kategori, maka hadiah wang itu dibahagikan sama rata untuk dikongsi kedua-dua mereka.
  8. Dikatakan bahawa idea pemenang Hadiah Nobel dari India, Amartya Sen adalah sangat berpengaruh dalam pembangunan indeks ini.
  9. Jadual berikut menyenaraikan kelab dengan jumlah pemenang dan naib juara dalam Kejohanan Kelab Asia dan Liga Juara-Juara AFC.
  10. Akhirnya, pada 8 November, Tester diisytiharkan sebagai pemenang dengan majoriti yang tipis, 198,032 undi berbanding 194,904.
  11. Jadual berikut menyenaraikan negara dengan jumlah pemenang dan naib juara dalam Kejohanan Kelab Asia dan Liga Juara-Juara AFC.
  12. Kelab ini juga terkenal kerana mempunyai tiga pemenang Pemain Bola Sepak Eropah Tahunan: Bobby Charlton, Denis Law dan George Best.
  13. Pada 10 Januari 2008, kerajaan mengumumkan pemenang tender, yang mana ialah sebuah konsurtium iaitu Malaysian Resources Corporation Bhd.
  14. Dengan itu, pihak komunis akan menjadi pemenang dalam pertempuran yang tidak dapat dielakkan dengan pihak Nasionalis untuk penguasaan China.
  15. Burns menghadapi calon Demokrat; pemenang pemilihan awal Demokrat dan Presiden Senat negeri, Jon Tester, seorang petani organik dari Big Sandy.
  16. Ekoran Gencatan Senjata Mudros pada 30 Oktober 1918, Pihak Berikat selaku pemenang memecahkan negara Uthmaniyyah melalui Perjanjian Sxvres 1920.
  17. London muncul sebagai pemenang proses pembidaan meskipun menghadapi persaingan yang kuat dengan bandar-bandar calon yang lain, terutamanya Paris.
  18. Mereka telah memulakan musim dengan baik, tetapi mereka hanya berjaya menamatkan liga di tempat kedua pada musim tersebut, di belakang pemenang dwi-kejuaraan Arsenal.
  19. Selepas dua musim dalam Divisyen Satu, City jatuh ke divisyen terendah dalam mereka sejarah, menjadi pemenang trofi Eropah kedua yang diturunkan ke liga peringkat ketiga negara mereka, selepas 1.
  20. Liga Juara-Juara AFC yang dahulunya dikenali Kejohanan Kelab Asia dan Liga Juara-Juara Asia adalah merupakan kejohanan bola sepak antara kelab di antara juara-juara dan pemenang piala 14 liga teratas di Asia.
  21. Kejohanan Liga Bola Sepak, manakala dua buah pasukan yang tertinggi di Kejohanan, serta pemenang perlawanan sampingan yang melibatkan pasukan yang kedudukan ke-3 hingga ke-6, sama-sama dinaikpangkatkan kepada Liga Perdana.
  22. Pemenang kejohanan ini mendapat tempat ke Piala Kelab Dunia FIFA, kejohanan yang dipertandingkan di antara kelab-kelab juara dari semua enam benua, dan juga layak ke perlawanan Piala Super CAF antara pemenang Piala Konfederasi CAF.
  23. Majoriti MP ini dipilih menerusi Pilihan Raya Umum berasaskan sistem pemenang undi terbanyak, dan mewakili Kawasan Ahli Tunggal (Single Member Constituencies, SMC) atau Perwakilan Berkumpulan (Group Representation Constituencies, GRC).
  24. Dalam situasi agregat jaringan adalah sama selepas 90 minit pada leg kedua, pemenang adalah pasukan yang menjaringkan lebih banyak gol di tempat lawan: Sekiranya jaringan pada kedua-dua perlawanan adalah sama, maka tambahan masa dimainkan.
  25. Ahli-ahli fizik Nazi (termasuk pemenang Hadiah Nobel, Johannes Stark and Philipp Lenard) meneruskan percubaan mereka untuk menyebabkan teori Einstein diragui dan menyenarai hitamkan sesiapa yang mengajar teorinya (seperti Werner Heisenberg).
  26. Pada awal 1986, Dewan Undangan Pulau Krismas memegang sebuah pesaingan reka bentuk untuk bendera pulau; reka bentuk pemenang telah diamalkan sebagai bendera tidak rasmi untuk beberapa dekad, dan pada 2002 ia menjadi bendera rasmi Pulau Krismas.
  27. Pada 21 Jun 2006, akhbar melaporkan bahawa rumah Dudek dimasuki pencuri yang mencuri kereta dan juga medal dan lain-lain memorabilia semasa kerjaya Dudek sebagai pemain bolas sepak, termasuk medal pemenang Liga Juara-Juara yang dimenangi di Istanbul.
  28. Jika terdapat tiga pemenang pula, suruhanjaya penganugerahan boleh memutuskan sama ada untuk membahagikan wang itu sama rata untuk ketiga-tiga mereka, atau mengurinakan separuh wang itu kepada seorang pemenang dan separuh yang lain dikongsi sama rata oleh dua pemenang lain itu.
  29. Sebagai mana aktiviti perjudian yang lain, pemenang loteri biasanya akan ketagih bermain nombor ekor meskipun sudah menang kononnya untuk meraih wang hadiah yang lebih banyak sehingga ada kalanya sanggup berhutang dengan Ah Long serta menyebabkan rumah tangga menjadi porak-peranda.
  30. Penyandang juara Liverpool FC dan 23 juara liga dari negara-negara Eropah yang berada di kedudukan ke-27 dan ke bawah berdasarkan ranking UEFA tahun 2004 telah diundi menentang antara satu sama lain dan bermain dua perlawanan, tempat sendiri dan tempat lawan, di mana pemenang akan mara ke pusingan kelayakan kedua.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...