Tuesday 13 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "dipertimbangkan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "dipertimbangkan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Ini merupakan antara isu yang dipertimbangkan dalam falsafah matematik.
  2. Jika diluluskan, rang undang-undang itu akan dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong untuk dipertimbangkan dalam tempoh 30 hari.
  3. Antara teknologi yang dipertimbangkan ialah sejenis motor linear yang terdiri daripada gegelung perejangan dan dipasang pada landasan.
  4. Di sini dipertimbangkan dua faktor: Betapa rapatnya pemangsa dan mangsa dalam habitat, dan sama ada mangsa dibunuh terus oleh pemangsa.
  5. Sebenarnya, klad ialah suatu hipotesis saintifik tentang perhubungan evolusi organisma yang termasuk penganalisisan, berdasarkan data yang dipertimbangkan dalam penganalisisan klad.
  6. Tidak sama dengan anugerah-anugerah lain, calon-calon Hadiah Nobel tidak diumumkan kepada orang awam, dan tidak sepatutnya diberitahu bahawa mereka sedangdipertimbangkan untuk hadiah langsung.
  7. Setelah dipertimbangkan kembali bahawa kebanyakan orang pada masa kini lebih terpelajar dan faktor kebanjiran masuk filem-filem hantu asing, ini telah mendorong kerajaan menarik balik sekatan tersebut sekitar tahun 2000.
  8. Teori kebarangkalian Seperti teori-teori yang lain, teori kebarangkalian adalah perwakilan kepada teori berkebarangkalian dalam terma formal-iaitu dalam terma yang boleh dipertimbangkan secara berasingan daripada maksudnya.
  9. Adalah hasrat saya yang nyata bahawa ketika menganugerahkan hadiah-hadiah berkenaan kewarganegaraan para calon tidak dipertimbangkan langsung, agar yang paling sewajarnya akan menerima hadiah, sama ada dia itu orang Scandinavia atau tidak.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...