Tuesday 13 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "memperincikan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "memperincikan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Asia Barat, Barat Asia, Asia Barat Daya atau Barat Daya Asia adalah istilah yang memperincikan bahagian paling barat di benua Asia.
  2. Beliau menjumpai bakteriu Escherichia coli, yang telah dinamakan bersempena nama beliau pada tahun 1919, dan memperincikan sifat-sifatnya.
  3. Ia bersempadan dengan Timur Tengah - yang mana memperincikan kedudukan geografi dalam hubungan dengan Eropah Barat dan bukannya kedudukan di dalam Asia.
  4. Dari Ogos sehingga Oktober 1944, wakil-wakil daripada Perancis, Republik China, United Kingdom, Amerika Syarikat dan Kesatuan Soviet bertemu untuk memperincikanrancangan-rancangan di Estet Dumbarton Oaks, Washington, D.C..
  5. Jika kita mengikuti ucapan Najib semasa merasmikan Sambutan Minggu Perpaduan 2009 Peringkat Kebangsaan baru-baru ini kita akan mendapati beliau sebenarnya telah pun membezakan antara kedua-dua konsep ini apabila memperincikan tiga teras utama konsep 1 Malaysia iaitu penerimaan, kenegaraan dan keadilan sosial.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...