Friday 23 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "penerimaan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "penerimaan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Persoalan utama terus cepat mengembangkan defisit perdagangan dan penerimaan asing.
  2. Masalah yang dihadapi El Salvador adalah ketidakseimbangan ekonomi atas penerimaan individu.
  3. Lima Rukun Islam adalah lima amalan penting dalam Islam Sunah, dan lima konsep asas penerimaan agama bagi Islam Syiah.
  4. Semua warganegara Malayan Union yang baru itu akan mempunyai hak-hak yang sama, termasuk penerimaan masuk untuk perkhidmatan awam.
  5. Walaubagaimanapun, transformasi boleh berlaku secara semulajadi melalui penerimaan maklumat genetik daripada organisma yang sudah mati.
  6. Aturcara penyerahan bangunan disempurnakan dengan sesi menandatangani penyerahan dan penerimaan Sijil Penyerahan Bangunan di antara Y.Bhg.
  7. Orang Cina di Batu Pahat biasanya bertutur dalam Bahasa Mandarin disebabkan geografinya berhampiran dengan Singapura dan penerimaan media di kawasan ini.
  8. Perundingan-perunding penerimaan dibuka pada 3 Oktober 2005, dan negara ini dijangka akan menjadi sebuah negara ahli Kesatuan Eropah pada tahun 2009 atau 2010.
  9. Sejak penerimaan model heliosentrik di atas model geosentrik, bilangan planet dalam sistem suria sentiasa berubah, bergantung kepada budaya dan ijmak saintifik:
  10. Dengan mengekodkan isyarat dan mempunyai kelengkapan penyahkodan di rumah, kelengkapan penyahkodan juga membolehkan penerimaan perkhidmatan saluran berlanggan dan pay-per-view.
  11. Transformasi dari toleransi kepada penerimaan ini amat penting kerana untuk Malaysia mencapai kemakmuran dan keharmonian ia memerlukan iltizam rakyat Malaysia dari pelbagai kaum.
  12. Bagaimanapun, pemelukan Islam oleh Sultan Megat Iskandar Shah, sebelum itu dikenali sebagai Parameswara menjadiperistiwa penting dalam penerimaan Islam oleh orang Melayu di Tanah Melayu.
  13. Tarikh yang dicadangkan untuk pembentukan Malaysia adalah 31 Ogos 1963, sempena sambutan kemerdekaan Tanah Melayu dan penerimaan pemerintahan sendiri kepada Sarawak oleh Sabah oleh British.
  14. Dalam penerimaan satu permintaan, Mahkamah menentukan Negara dan organisasi mana yang memberi maklumat berguna dan memberikan mereka peluang untuk mengemukakan kenyataan bertulis atau percakapan.
  15. Pemilik-pemilik dan pengendali suatu perniagaan mempunyai satu daripada objektif utama iaitu penerimaan atau penjanaan satu pengembalian kewangan di dalam pertukaran bagi kerja dan penerimaanrisiko.
  16. Sebelum dekad 1950-an, bidang ini dipanggil sebagai teknologi radio kerana penggunaannya menggunakan prinsip rekabentuk dan teori pancaran gelombang radio, penerimaan gelombang radio dan juga tiub vakum.
  17. Rancangan Malayan Union mengekalkan Singapura sebagai suatu tanah jajahan yang berasingan disebabkan ketakutan bahawa penentangan orang Melayu terhadap penyertaan Singapura akan menjejaskan penerimaan rancangan tersebut.
  18. Pada tahun 1927 juga, Philo Farnsworth menjayakan sistem televisyen berhasil yang pertama di dunia dengan imbasan elektronik kedua-dua peranti penerimaan dan paparan, yang ditunjukkan kepada media akhbar pada 1 September 1928.
  19. Pewaris abad ke-17 beliau, Galileo Galilei, Johannes Kepler dan Isaac Newton, mengembangkan kefahaman fizik yang telah membawa kepada penerimaan beransur dari idea bahawa Bumi berputar mengelilingi Matahari dan bahawa planet dikawal oleh hukum fizikal sama yang mengawal Bumi.
  20. Internet Explorer telah memperkenalkan beberapa jenis sambungan kepada JScript yang telah diterima oleh pelayar-pelayar lain, termasuk sifat innerHTML yang mengembalikan rentetan HTML dalam unsur; objek XMLHttpRequest yang membolehkan penghantaran permintaan HTTP dan penerimaan sambutan HTTP; dan sifat designMode dalam objek contentDocument yang membolehkan teks kaya untuk penyuntingan dokumen HTML.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...