Tuesday 13 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "melabur"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "melabur" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Pelabur China banyak melabur dalam perlombongan tembaga.
  2. Ini bermakna tiada pelabur yg boleh melabur tanpa endowmen awal dan tanpa risiko.
  3. Banyak orang telah bercakap - dan melabur - dalam bidang bioteknologi dengan harapan ubat ajaib dapat dihasilkan.
  4. Percaya bahawa kandungan tempatan adalah caranya, TV3 terus melabur dalam pekerja dan peralatan bagi menghasilkan kandungan tempatan yang berkualiti.
  5. Harga getah yang semakin meningkat naik dan memuncak pada tahun 1910, mendorong syarikat-syarikat getah melabur dan mendapatkan konsesi tanah bagi tujuan menanam getah.
  6. badan usaha lain AS, khususnya mereka yang telah melabur di gula Cuba, memandang ke Sepanyol untuk memulihkan ketertiban untuk situasi Stabilitas, bukan perang., adalah tujuan akhir dari kedua-dua kepentingan.
  7. Selain itu, penjualan rumah yang lebih murah berbanding Bandaraya Alor Setar kerana ini adalah sebuah bandaraya yang tanah dan lain-lainnya mahal berbanding di Sungai Petani dan faktor sawah padi yang menyebabkan ramai pemaju hartanah tidak berani melabur di Alor Setar.
  8. pada tahun yanf sama, syarikat-syarikat Perancis melabur $57.3 bilion di luar Perancis, menjadikan Perancis pelabur langsung di luar negara kedua terpenting dalam OECD, mengekori Amerika Syarikat ($173.8 bilion), dan mendahului United Kingdom ($55.3 bilion), Jepun ($28.8 bilion) dan Jerman ($2.6 bilion).
  9. Sebagai Swansea dan Ospreys tidak mempunyai modal untuk melabur dalam sebuah stadium baru, Majlis Bandaraya Swansea dan konsortium pemaju yang diterajui mengemukakan cadangan untuk tempat 'mangkuk' yang mampan untuk 20,520 tempat duduk di kawasan sebelah barat sungai di tapak Stadium Morfa, yang dimiliki oleh Majlis.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...