Wednesday 7 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "kemungkinan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "kemungkinan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Ia kemungkinan akan digunakan untuk bola sepak sahaja.
  2. Dalam kehamilan, kemungkinan berlaku kehamilan serentak.
  3. Sir Charles Fawcett telah mencadangkan kemungkinan itu pada tahun 1937.
  4. Pendapat ini juga menyebut kemungkinan pusat Kerajaan Gangga Negara berubah-ubah.
  5. Rundingan juga menemui jalan buntu lalu mendorong kemungkinan penghukuman antarabangsa.
  6. Taraf kelogaman kini dipercayai menentukan kemungkinan sesebuah bintang mempunyai planet.
  7. Begitu pula dengan kemungkinan kedua, yang menyatakan bahawa Ia menciptakan diri-Nya sendiri.
  8. Sifat ini meningkatkan kemungkinan untuk menghasilkan biji tetapi mengehadkan kelainan genetik.
  9. Oleh itu, kemungkinan keseluruhan ruang sampel adalah 1, dan kemungkinan yang tidak sah adalah 0.
  10. Kebarangkalian adalah kemungkinan atau kesempatan pada sesuatu keadaan yang akan atau telah berlaku.
  11. Kementerian Pertahanan juga dilaporkan mengkaji kemungkinan perolehan OPV kelas Nakhoda Ragam Brunei.
  12. Ianya telah kemungkinan dibentuk oleh perlanggaran di dalam lingkaran asteroid dengan interaksi dengan planet.
  13. Dalam penghasilan air kencing, jumlah air yang diserap semula di liku Henle menimbulkan dua kemungkinan iaitu:
  14. Apabila keadaan menekan dan kemungkinan besar akan kalah, Percival mendapati Bennett tidak lagi ghairah memerintah.
  15. Teori kemungkinan berlanjutan mengurus dengan peristiwa-peristiwa yang bermuncul dalam suatu ruang sampel berlanjutan.
  16. Kemungkinan pertama bahawa Ia diciptakan oleh yang lain adalah kemungkinan yang bathil, tidak dapat diterima oleh akal.
  17. Negeri "Ma-li-yu-er" yang terdapat dalam catatan China kemungkinan besar negeri yang juga disebut dalam catatan Marco Polo.
  18. Yang kedua mengembang dari sekitar 10 AU, dan telah kemungkinan diwujudkan oleh perlanggaran mirip di dalam lingkaran Kuiper.
  19. Demikian hanya takrifan kemungkinan ini suatu beroperasi iaitu masa ditakrifkan oleh proses ukuran dan oleh unit yang terpilih.
  20. Fungsi memetakan sebuah poin di ruang sampel pada nilai "kemungkinan" digelarkan sebuah fungsi massa kemungkinan diringkaskan pmf.
  21. Ini kerana, menghunus pedang adalah bagaikan membebaskan semangat seseorang atau kemungkinan besarnya terdesak kepada jalan terakhir.
  22. AbÅ« Rayhān al-BÄ«rÅ«nÄ« turut menyatakan bahwa "tidak terdapat bukti yang boleh dilihat yang menolak kemungkinan wujudnya hampagas".
  23. Kehadiran metana memang aneh disebabkan metana bukannya gas asli serta menunjukkan kemungkinan adanya punca gas tersebut di planet Marikh.
  24. Seks oral merupakan aktiviti-aktiviti seks yang menggunakan mulut, lidah, dan kemungkinan kerongkong untuk menjilat atau mengulum kemaluan.
  25. -mark pula dipercayai bermaksud hutan atau daerah sempadan, kemungkinan juga bermaksud "daerah hutan" yang merujuk kepada selatan Schleswig.
  26. Namun, kemungkinan besar bahawa seseorang yang belum mengkaji bahasa Cina atau sistem pinyin akan banyak tersalah lafaz perkataan bahasa ini.
  27. Sekiranay muntah selepas batuk kokol atau bunyi pernafasan nyaring selepas batuk, kemungkinan bahawa ia merupakan batuk kokol hampir berganda.
  28. Golongan pemburu juga mendapat risiko tinggi menghidap penyakit ini atas sebab kemungkinan besar tersedut bakteria ketika proses mengulit buruan.
  29. Sesetengah pengarang mencadangkan kemungkinan melioidosis bagi setiap pesakit demam dengan sejarah mengembara pergi/dan tinggal di kawasan endemik.
  30. Walaupun ada di antara nama-nama di atas yang sebutannya hampir sama dengan Jawa, terdapat kemungkinan besar ia lebih tepat merujuk kepada Sumatera.
  31. 60 ketika dalam seminit, 60 minit dalam sejam - dan kemungkinan satu kalendar dengan 360 hari dalam setahun (dengan satu sikit lebih hari ditambah).
  32. Dengan kemungkinan berlakunya perang dengan Jepun, Divisyen ini dibahagikan kepada empat pasukan berasingan yang digerakkan ke empat wilyah berasingan.
  33. Kubah yang terawal kemungkinan besar merupakan bumbung pondok primitif, yang dibuat dari dahan kayu sebagai rangka dan disalut dengan selut dan lumpur.
  34. Bahagian gagang pedang pada mulanya memungkinkan cengkaman yang kuat, dan mencegah kemungkinan tangan terpeleset ketika melakukan tusukan ke arah sasaran.
  35. Takrifan moden tidak cuba menjawab bagaimana fungsi massa kemungkinan diperolehi; daripadanya ia membina sebuah teori yang menganggapkan kemunculan mereka.
  36. Sementara kebanyakan jumpaan fizikal bagi sindrom Turner adalah tidak merbahaya, terdapat kemungkinan masaalah perubatan besar dikaitkan dengan sindrom ini.
  37. Malah kini terdapat ahli biologi yang mengkaji kemungkinan haiwan yang akan berevolusi pada masa akan datang dan juga yang terdapat di planet-planet yang lain.
  38. Sumatera dikenali pada zaman kuno dengan nama Sanskrit Swarnadwipa dan Swarnabhumi ("Tanah Emas"), kemungkinan kerana deposit emas pada dataran tinggi pulau ini.
  39. Kebanyakan bahasa ini telah pupus dan terdapat kemungkinan besar bahawa bahasa-bahasa ini tidak akan diketahui dengan cukup mendalam untuk membenarkan pengelasan.
  40. Africa merndakwa bahawa benuanya kemungkinan merupakan kombinasi terbesar dari segi kepadatan dan “ruang kebebasan” untuk populasi hidupan liarnya dan diversitinya.
  41. Takrifan moden: Takrifan moden bermula dengan suatu set bergelar ruang sampel, yang berkaitan dengan set pada semua akibat kemungkinan dari segi kalsik, ditandakan oleh.
  42. Ini kemungkinan bagi menjauhi kanak-kanak daripada pergi berenang tanpa pengawasan orang tua, kerana ditakuti akan lemas sekiranya mengalami kesukaran seperti kekejangan.
  43. Kini, secara radikal penemuan mendapan minyak di Daerah Cayo dan kemungkinan mendapan di Daerah Toledo menukar perlombongan dan kemampuan pembuatan Belize yang belum dimanfaatkan.
  44. Monorel tidak akan dipanjangkan ke Kuala Lumpur Sentral, tetapi kemungkinan sebuah jambatan menghubungkan akan dibina untuk menghubungkan Nu Shopping Mall dan Kuala Lumpur Sentral.
  45. Oleh itu, cerita ini kemungkinan bertujuan menghindari golongan wanita daripada diganggu oleh pemuda-pemuda yang takutkan puntianak ketika berjalan seorang diri di jalan yang sunyi.
  46. Bagi menghentikan kemungkinan ini kebanyakan kumpulan mempunyai paksaan bagi menghalang pihak berpecah (atau, dalam ugama, "bidaah") dari bersaing secara langsung dengan kumpulan lama.
  47. Terdapat satu lagi kemungkinan bahawa āytam digunakan untuk mewakili implosif bersuara (atau bahagian penutup separuh awal) bagi plosif bersuara digeminasi voiced dalam sesuatu perkataan.
  48. Bagaimanapun, FIFA jatuh bangun semasa Perang Dunia I, dengan banyak pemainnya dihantar untuk berperang dan dengan kemungkinan membuat perjalanan untuk permainan antarbangsa terlalu terhad.
  49. Oleh kerana peraturan IAU memerlukan satu nama daripada ciptaan mitologi bagi objek-objek dengan orbit stabil melangkaui orbit Neptun, pasukan itu juga mempertimbangkan kemungkinan berkenaan.
  50. Bagaimanapun, oleh sebab tidak banyak ditemui meskipun memang pernah digunakan di Jawa, kemungkinan besar perkataan Jawi ini merupakan gelaran am bagi kawasan di bawah penguasaan atau pengaruh Jawa.
  51. Beberapa ahli matematik mengambil berat akan kemungkinan ralat di dalam program komputer atau ralat masa jalanan dalam pengiraannya, menyebabkan kesahihan bukti bantuan komputer ini boleh dipersoalkan.
  52. Pada 12 Julai 2015, satu perjanjian telah dipersetujui untuk perpindahannya ke Manchester City dengan yuran awal x44 juta, kemungkinan ditambah lagi x5 juta, tertakluk kepada terma peribadi dan perubatan.
  53. Secara amnya, biosfera merujuk kepada ekosistem tertutup yang mempunyai sistem pengawalan tersendiri termasuklah jenis tiruan seperti Biosphere 2, BIOS-3 dan kemungkinan termasuklah planet atau bulan lain.
  54. Bukti menunjukkan mikroskop majmuk pertama muncul di Belanda dalam tahun 1590-an, kemungkinan ciptaan pembuat kanta di sana, Hans Lippershey dan Zacharias Janssen (juga mendakwa sebagai pencipta teleskop).
  55. Di luar padang, cerita utama keluar yang menyatakan kemungkinan besar bahawa kelab ini akan diambil alih pada penghujung musim, oleh ahli perniagaan Tampa Malcolm Glazer,, cuba mengambil alih kepentingan kelab.
  56. Untuk mengelakkan kemungkinan perselisihan mahkamah dengan Joseph Swan yang meraih peten British setahun sebelum Edison, beliua bersama Swan membentuk syarikat Ediswan untuk mengeluarkan dan menghasilkan ciptaan berkenaan di Britain.
  57. Linear B diturunkan dari Linear A, dimana dibangunkan oleh Minoan, dimana bahasa yang kemungkinan tidak berhubung kait dengan Greek; akibatnya ejaan sukuan Minoan tidak memberikan medium ideal untuk transliterasi dari bunyi bahasa Greek.
  58. Teorem asas yang diperkenalkan oleh Georg Cantor telah menjelaskan kemungkinan untuk set tidak terhingga mempunyai kekardinalan yang berbeza, dan secara khususnya set nombor nyata dan set nombor asli tidak mempunyai nombor kardinal yang sama.
  59. Berdasarkan penemuan di Tasik Turkana bahawa manusia hominid seperti Homo habilis dan Homo erectus (1.8 juta hingga 350.000 tahun lalu) kemungkinan adalah keturunan terus dari Homo sapiens moden dan mereka tinggal di Kenya pada masa Pleistocene.
  60. Walau bagaimanapun, kajian terkini dalam sains planetari telah mengubah andaian asas tersebut tentang kewujudan hidupan dalam alam semseta melalui anggaran zon yang mampu didiami di bintang lain dan kemungkinan kewujudan mikrob di ruang angkasa.
  61. Secara ilmiah, pari-pari kemungkinan berasal daripada kepercayaan animisme atau Hindu, yang mempercayai bahawa kesemua benda, seperti pokok besar, batu berbentuk pelik, mempunyai penunggu / dewa yang dipercayai mempunyai kuasa bagi membantu manusia.
  62. Pandangan dominan ini telah diterbalikkan oleh penemuan berevolusi dari geometri bukan Euclid dalam karya dari Gauss, Bolyai, dan Lobachevsky, yang mempamerkan bahawa ruang Euclid biasa hanyalah satu-satunya kemungkinan besar untuk perkembangan geometri.
  63. Huruf Yunani berasal sebagai pengubahsuaian dari huruf Phoenicia dan dalam giliran memberi kebangkitan kepada Gothik, Glagolitik, Cyrillic, Coptik, dan kemungkinan huruf Armenia, baik juga seperti huruf Latin, seperti didokumentasikan dalam Sejarah huruf.
  64. Analisa gambar terkini oleh Institute Laut Amerika Syarikat - United States Naval Institute menunjukkan bahawa terdapat kemungkinan besar salah sebuah kapal selam Mini telah berjaya memasuki pelabuhan, dan berjaya menembak torpedo kepada USS West Virginia.
  65. Astrobiology menggunakan ilmu fizik, kimia, astronomi, biologi, biologi molekul, ekologi, sains planet, geografi, dan geologi untuk mengkaji kemungkinan kehidupan di dunia lain, di samping membantu mengiktiraf kemungkinan kewujudan biosfera lain yang berbeza selain Bumi.
  66. Berikutan gempa bumi ini, Agensi Kajicuaca dan Geofizika Indonesia menyatakan bahawa "ada kemungkinan bahawa tsunami lokal akan melanda kawasan pesisiran pantai yang terletak sekitar 100 kilometer dari pusat gempa bumi" mendandakan ketidakmungkinan sebuah tsunami skala besar akan berlaku seperti yang terjadi pada 26 Disember 2004.
  67. Dengan demikian, secara rasmi kerajaan telah menghadkan kemungkinan perdagangan bebas untuk mempengaruhi pelbagai polisi kewangan.Sejak tahun 2004, colon tidak beredar lagi dan sekarang tidak digunakan untuk transaksi apa-apa, namun beberapa kedai masih mengumumkan kepada awam bahawa mereka menerima transaksi dalam colon dan dolar.
  68. Seorang pakar mikologi bernama Paul Stamets berasa bimbang kerana kemungkinan cendawan ini mengandungi kuantiti kecil kimia agaritin yang berbahaya iaitu kaseinogen yang biasa didapati pada kulat tetapi tidak dikenalpasti berapa banyak paras kimia tersebut untuk menyebabkan keracunan kepada pengguna dan menjadi isu hangat pada masa ini.
  69. Sungguhpun hanya satu kes melioidosis pernah dilaporkan di Bangladesh, sekurang-kurangnya lima kes telah dibawa masuk ke UK dari negara tersebut, yang mencadangkan bahawa melioidosis adalah endemik kepada negara tersebut dan terdapat masaalah besar kurang diagnosis atau kurang lapor, kemungkinan besar kerana kekurangan kemudahan makmal.
  70. Peninggalan tersebut dianggarkan berusia sekitar 42,000 tahun, dan kemungkinan adalah sisa-sisa Homo sapiens pertama yang memasuki benua Eropah, namun bukti tertulis pertama mengenai manusia yang tinggal di wilayah Romania berasal dari Herodotus, yang dalam bukunya Historia jilid IV pada tahun 440 SM menulis mengenai keadaan suku-suku Getae.
  71. Sebagai contoh, apabila mengambil sekeping kad secara rawak daripada satu dek 52 keping kad, peluang untuk mendapat kad "heart" ataupun kad J,Q,K atau kedua-dua nya ialah, kerana daripada 52 keping kad, 13 adalah "heart", 12 adalah J,Q,K dan 3 adalah kedua-duanya: disini kemungkinan "3 adalah kedua-duanya" telah pun dimasukkan dalam setiap " 13 keping heart" dan "12 kad J,Q,K" tetapi hanya patut dikira sekali sahaja.
  72. Anthropologi biologi tertarik dengan kedua-dua kepelbagaian manusia dan kemungkinan wujudnya kemungkinan manusia sejagat Mereka menggunakan pelbagai kaedah penyelidikan, tapi genetik penduduk moden, peserta pemantauan dan teknik lain sering menggunakan antropologi "ke lapangan " yang bererti mengembara ke masyarakat dalam persekelilingnya sendiri, untuk melakukan apa yang dikenali sebagai "kajian lapangan." Di sebelah biologi atau fizikal, pengukuran manusia, sampel genetik, data zat dapat dikumpul dan diterbitkan sebagai buku atau monograf.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...