Tuesday 13 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "konsert"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "konsert" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Perarakan, hiburan jalanan dan konsert Krismas juga diadakan di bandar raya.
  2. Seruling yang terbuka hujung seperti flut konsert dan rekorder mempunyai harmonik lebih, justeru permainannya lebih fleksibel, dan timbre yang lebih ceria.
  3. Satu lagi pembahagian ialah antara seruling tiupan tepi seperti flut konsert Barat, pikolo, faif, dizi dan bansuri; dan seruling tiupan hujung seperti ney, xiao, kaval, danso, shakuhachi, flut Anasazi dan quena.
  4. Mengikut mereka lagu tersebut sangat popular di pulau tersebut dan selalu dimainkan oleh Pancaragam Perancis yang biasanya memainkan pelbagai lagu dan membuat pertunjukkan konsert untuk orang ramai di pulau berkenaan.
  5. Pada Februari 2008, The New York Philharmonic Orchestra menjadi orkestra Amerika Syarikat yang pertama membuat persembahan di Korea Utara, meskipun untuk handpicked "dijemput penonton." konsert itu disiarkan oleh televisyen nasional.
  6. Inilah sebabnya wisel polis, sejenis seruling, mempunyai pic yang lebar dan mengapa organ lebih kuat bunyinya daripada flut konsert: paip organ boleh mengandungi beberapa meter persegi udara, dan lubang tonnya mungkin beberpa sentimeter lebar, sementara aliran udara flut konsert hanya lebar beberapa milimeter.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...