Tuesday 13 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "kilang"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "kilang" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Kebanyakan kilang terletak di Seksyen 51, 51A, 13 dan 19.
  2. Tahun berikutnya kilang pemprosesan minyak kelapa sawit dibina di Belgium, Congo.
  3. Ramai warga Singapura yang mempunyai hartanah, perniagaan serta kilang di Johor Bahru.
  4. Sebagai contoh, kilang ubat-ubat tradisional PETANI, serta membuat makanan tradisional.
  5. Ia mempunyai lebih banyak kilang perabot berbanding dengan lain-lain bandar di Malaysia.
  6. Ia mengandungi kelompok kilang penapis, kilang memproses kimia, dan kilang membina kapal.
  7. Sebuah kilang pemprosesan konkrit dibina sementara pada tapak itu bagi pembuatan komponen pratuang.
  8. Dan kilang dalam industri yang merosot akan tutup yang menyebabkan pekerja mereka hilang pekerjaan.
  9. Keadaan ekonomi di Kulai semakin berkembang berikutan pertambahan kilang yang dibina di Kulai dan Senai.
  10. Pada pengeluaran puncak, sebuah kilang tunggal di Washburn-Crosby mampu buat 12,000,000 roti setiap hari.
  11. Antara kilang yang beroperasi di Petaling Jaya adalah Panasonic, Matsushita, Omron, Motorola dan Western Digital.
  12. Beberapa kilang petrokimia gergasi telah dibuka di Gebeng, menandakan pertumbuhan berterusan dalam sektor industri.
  13. Kawasan ini hanya kira2 3km drp kilang lama dan hanya mengambil masa lbh krg 5 minit sahaja untuk sampai ke destinasi ini.
  14. Wenlock dan Mandeville merupakan bentuk animasi yang menggambarkan dua titisan keluli lebur dari sebuah kilang keluli di Bolton.
  15. Di antara kilang-kilang gergasi yang sedang beroperasi ialah kilang membuat jubin, kilang elektronik dan kilang membuat pakaian.
  16. John Houlding adalah pemilik sebuah kilang membuat bir dan menjadi kaya setelah perniagaan berjaya, membolehkan beliau hidup selesa.
  17. Akibat undang-undang perkauman ini, rakyat Afrika terpaksa bekerja di ladang, kawasan perlombongan dan kilang milik rakyat kulit putih.
  18. Christian juga membina beberapa bangunan termasuk Bxrsen, Rundetxrn, Nyboder, Rosenborg, sebuah lombong perak dan sebuah kilang tembaga.
  19. Kilang-kilang perindustrian yang terdapat di bandar ini termasuk kilang mengisar padi, kilang simen, loji pembersih minyak dan lain-lain.
  20. Di samping itu, Muar turut menempatkan dua kilang milik syarikat multinasional antarabangsa iaitu SGS-Thomson Microelectronic dan Pioneer.
  21. Minyak mentah telah dipam daripada kedua-dua telaga ke satu kilang penapis di pantai Lutong, di mana saluran pengisi minyak menjulur kelaut.
  22. Lebih dari 500 buah kilang berbagai jenis yang mengeluarkan produk untuk kegunaan tempatan dan eksport memenuhi 9 buah kawasan perindustrian utama.
  23. Terdapatnya sekurang-kurang 23 kawasan perindustrian yang merangkumi lebih kurang 500 kilang Amerika Syarikat, Jerman, Jepun, Taiwan dan Singapura.
  24. Banyak kilang dipindahkan, bersama-sama dengan kebanyakan kerajaan, dan dari 20 Oktober, bandar raya Moscow diisytiharkan sebagai di bawah pengepungan.
  25. Dari segi penghasilan minyak sawit mentah, pengeluaran dicatat pada 13.35 juta tan dalam tahun 2003 daripada sejumlah 370 kilang buah sawit di seluruh negara.
  26. Tujuan pembelian ialah sebagai sumber tenaga elektrik untuk sebuah lagi pelaburan mereka iaitu kilang pelebur aluminium yang akan dibina di Similajau, Sarawak.
  27. Industri tekstil di Bombay hampir lesap berikutan Mogok Tekstil Besar Bombay pada tahun 1982 apabila hampir 250,000 pekerja bermogok dari lebih 50 kilang kain.
  28. Ia mula mendapat perhatian dalam farmaseutikal dan kilang pemprosesan kimia yang lain sebagai pilihan kurang beracun berbanding pelarut tradisi lain seperti organokhloride.
  29. Tanaman bijian dari petani-petani Great Plains telah dihantar oleh kereta api kepada 34 kilang tepung bandar, di mana Syarikat Pillsbury dan General Mills menjadi pemproses.
  30. Peti TV keluaran kilang Amerika yang termurah sebelum Perang Dunia II, iaitu model imej sahaja tahun 1938 berskrin 3 inci (8 cm), berharga AS$125, bersamaan dengan AS$1,863 pada tahun 2007.
  31. Sebenarnya kereta kebal tidak pernah dihantar dalam tong kayu:: tulisan dalam bahasa Russia ditulis pada badan untuk penganggangkutan mereka dari kilang ke pusat latihan pertama di Thetford.
  32. Menurut Ahmad Zahid, kilang bersepadu di Windhoek lengkap dengan mesin-mesin berkuasa tinggi keluaran mula beroperasi pada 2001 dengan pelaburan sebanyak RM760 juta.(Utusan Malaysia - 25 Jun 2006)
  33. Arahan bagi memusnahkan kilang penapis di Lutong dan penafian telaga minyak sampai kepada pegawai memerintah di Miri pada pagi Ke 8 Disember, dan oleh petang hari yang sama tugas itu disempurnakan.
  34. Beribu-ribu penjajah Itali berpindah dan menetap di Mogadishu dan mengasaskan kilang -kilang kecil dan syarikat perniagaan.Mereka membangunkan kawasan seperti Villaggio Duca degli Abruzzi dan Genale.
  35. Katanya, kilang yang beroperasi di atas tanah seluas 65 hektar di pinggir bandar Windhoek itu, kini mempunyai seramai 5,000 pekerja yang berupaya menghasilkan sehingga 700,000 kilogram baju kait setahun.
  36. Sebuah kilang batu-batu di bina di Brickfield bagi membekalkan bahan binaan seperti 4 juta batu bata, 2,500 tong simen, 18,000 pikul kapur, 5,000 lb tembaga, 50 tan besi keluli dan 30,000 kaki padu kayu.
  37. Sesetengah penyelidikan biologi dan senjata kimia dan ujian turut dilakukan di Pusat Penilaian Dugway di Utah, di kompleks kilang peluru at a munition di Terre Haute, Indiana, dan di sekeping tanah di Pulau Horn, Mississippi.
  38. Kedudukan London dan Amsterdam yang rapat dan persaingan sengit antara England dan Belanda mewujudkan konflik antara kedua-dua syarikat, dengan Belanda berjaya menguasai Maluku selepas Inggeris berundur pada tahun 1622 dan Inggeris pula mencapai kejayaan di India, terutamanya di Surat selepas pembinaan sebuah kilang pada tahun 1613.
  39. Pengilang telah menggunakan kuasa hidro di tempat lain sejak abad ke-1 sebelum masihi, tetapi di Minneapolis antara 1880 dan 1930 penggunaan kuasa hidro adalah sangat luar biasa, ia telah digambarkan sebagai "pusat kuasa air pandu-terus terbesar dunia yang pernah dilihat." Dalam tahun-tahun awal, hutan di utara Minnesota merupakan sumber industri kayu yang beroperasi tujuh belas kilang papan atas tenaga dari air terjun.

1 comment:

  1. Saya SEKARANG FULFILL BERHARGA KERUGIAN DARI PINJAMAN I GOT DARI LFDS. Saya ingin membawa ini kepada notis orang ramai tentang bagaimana saya menghubungi LFDS selepas saya kehilangan pekerjaan saya dan ditolak pinjaman oleh bank saya dan kewangan lain institusi kerana skor kredit saya. Saya tidak dapat membayar yuran anak saya. Saya tertinggal di atas bil, kira-kira akan dibuang keluar rumah kerana saya tidak dapat membayar sewa saya. Pada masa ini, anak-anak saya diambil dari saya oleh penjagaan angkat. Kemudian saya berikan untuk mencari dana dalam talian di mana saya kehilangan $ 3,670 yang saya dipinjam dari rakan-rakan yang saya telah merobek oleh dua syarikat pinjaman dalam talian. Sehingga saya membaca tentang: Perkhidmatan Pembiayaan Le_Meridian (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) di suatu tempat di internet, Masih tidak meyakinkan kerana apa yang saya telah lalui sehingga saudara saya yang seorang paderi juga memberitahu saya mengenai skim pinjaman LFDS yang berterusan pada kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 1.9 %% dan terma pembayaran balik yang indah tanpa penalti kerana gagal bayar pembayaran. Saya tidak mempunyai pilihan selain menghubungi mereka yang saya lakukan melalui teks + 1-989-394-3740 dan Encik Benjamin menjawab kembali kepada saya Hari itu adalah hari yang terbaik dan paling hebat dalam hidup saya yang tidak boleh dilupakan apabila saya menerima amaran kredit $ 400,000.00 Jumlah pinjaman kami yang dipohon. Saya menggunakan pinjaman dengan berkesan untuk membayar hutang saya dan memulakan perniagaan dan hari ini saya dan anak-anak saya sangat gembira dan memenuhi. Anda juga dapat menghubungi mereka melalui e-mel: (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) Helaian WhatsApptext: + 1-989-394-3740 Mengapa saya melakukan ini? Saya melakukan ini untuk menyelamatkan seberapa banyak yang memerlukan pinjaman tidak menjadi mangsa penipuan di internet. Terima kasih dan Tuhan memberkati anda semua, saya Oleksander Artem dari Horizon Park BC, Ukraine.

    ReplyDelete

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...