Friday 23 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "penyelarasan"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "penyelarasan" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Kebanyakan fungsi dikawal oleh aktiviti penyelarasan otak dan saraf tunjang.
  2. Sokongan udara dekat memerlukan penyelarasan yang baik bersama tentera darat.
  3. Mewujudkan penyelarasan komunikasi dengan ejen-ejen lain dalam arena politik, dan juga mesin pihak pusat, MPC mempunyai pengaruh yang agak besar.
  4. Lembaga Pembangunan Kawasan Metropolitan Bombay ditubuhkan pada 26 Januari 1975 oleh kerajaan Maharashtra sebagai lembaga kemuncak untuk perancangan danpenyelarasan pelbagai aktiviti di kawasan metropolitan Bombay.
  5. Ia memainkan peranan untuk merancang,pembangunan, penggubalan dasar, bantuan dan latihan bersama/gabungan, pergerakan dan pengangkutan bersama/gabungan,penyelarasan dan pengurusan sumber-sumber logistik di dalam ATM.
  6. (Sebagai contoh, ia dipercayai bahawa tidur penting bagi penyelarasan pengetahuan, kerana neuron kelihatannya mengatur stimuli siang hari semasa nyenyak tidur dengan menembak secara rawak lalauan neuron yang terkini digunakan; tambahan lagi, tanpa tidur, subjek normal dipantau menunjukkan simptom menyerupai kecacatan mental, malah mendengar bunyi khayalan).

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...