Wednesday 7 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "kerjanya"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "kerjanya" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Gabungan kerjanya boleh dikatakan merupakan ensiklopedia pengetahuan Yunani.
  2. Terpaksa memberhentikan kerjanya dan untuk pemulihan, beliau mengunjungi desa selama sebulan.
  3. Pembahagian ini tidak unik dan pertindihan dan pakar astronomi yang kerjanya merangkumi beberapa cabang adalah perkara biasa.
  4. Selepas Irwin disengat, kumpulan kerjanya memanggilkan bantuan perubatan dan sebuah Helikopter Penyelamatan Queensland berjawab.
  5. Beliau dikenali sebagai penguji kaji terunggul dalam kepurbaan, manakal hasil kerjanya melambangkan tradisi saintifik keyunanian.
  6. Nota-nota yang lengkapnya menjadi asas untuk kerjanya kemudian, serta memberikan wawasan sosial, politik dan antropologi terhadap kawasan-kawasan yang dilawati.
  7. Microsoft telah memulakan kerjanya di atas Windows Vista, dikenali pada masa itu dengan nama kod "Longhorn" pada Mei 2001, lima bulan sebelum keluaran Windows XP.
  8. Jawatankuasa Nobel telah mengatakan bahawa keputusan untuk memberi pujian kepada kerjanya yang kurang berkontronversi akan lebih diterima oleh komuniti ahli sains.
  9. Namun begitu, alkimia semakin tidak dapat diterima sejak kurun ke-18 di mana kelahiran kimia moden yang lebih persis dan situasi kerjanya yang lebih selamat telah menidakkan keupayaan alkimia.
  10. Dalam hasil kerjanya Fasl al-Maqal, beliau menekankan pentingkan berfikir secara analitikal untuk menterjemah Quran dan ini bertentangan dengan pandangan konservatif ulama' Islam di mana penekanan pentafsiran Quran diletakkan kepada sumber seperti hadith.
  11. Rossum yang pernah dicalonkan untuk Anugerah Seniwati Muda pada 1999 untuk Persembahan Terbaik dalam TV untuk kerjanya di filem televisyen Genius, diikuti oleh lakonan-lakonan seperti Caroline Beels di Snoops dan Audrey Hepburn muda dalam filem televisyen ABC The Audrey Hepburn Story pada tahun 2000.
  12. Walaupun perbualan awal menjurus kepada kaedah mendapatkan ilmu pengetahuan, dan kebanyakan yang terakhir mengenai keadilan dan moral pratikal, hasil kerjanya yang paling penting menggambarkan pandangan (synoptic view ) mengenai moral (ethics), metafizik, sebab (reason), pengetahuan, dan kehidupan manusia.
  13. Pada 26 Julai 2007, Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia melalui kumpulan kerjanya yang dipanggil Kumpulan Kerja Hak Asasi Ekonomi, Sosial dan Kebudayaan (ECOSOC) mencari jalan penyelesaian tentang hak asasi manusia yang dibangkitkan oleh etnik Penan di Sarawak yang telah diperjuangkan sejak bertahun-tahun lamanya yang dimulai oleh Bruno Munser.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...