Friday 23 September 2016

Contoh Ayat Perkataan "perkongsian"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "perkongsian" dalam bahasa Melayu
    Contoh Ayat untuk Perkataan
  1. Deepavali meraikannya melalui mercun, pelita, bunga, perkongsian gula-gula, dan sembahyang.
  2. Equatorial Guinea telah dipilih untuk menjadi tuan rumah bersama Piala Negara Afrika 2012 perkongsian dengan Gabon.
  3. Oleh sebab perkongsian stadium dengan Milan, perlawanan kedua Internazionale menentang Liverpool akan dilangsungkan pada 11 Mac.
  4. Ahli parlimen Kenya sebulat suara meluluskan perkongsian kuasa pada 18 Mac 2008, yang bertujuan untuk menyelamatkan negara Kenya.
  5. Wozniak telah membeli komputer masa pada beberapa jenis komputer mini yang dimilik Call Computer, sebuah syarikat perkongsian masa milik Alex Kamradt.
  6. Selama berdekad-dekad, pengaruh budaya luar dihindari dan penekanan diberi kepada penghargaan dan perkongsian budaya negara komunis seperti Kesatuan Soviet, China, Cuba dan lain-lain.
  7. Beberapa perkhidmatan popular di Internet yang menggunakan protokol di atas, ialah e-mel, Usenet, Newsgroup, perkongsian fail, Jaringan Sejagat, Gopher, WAIS, finger, IRC, MUD, dan MUSH.
  8. Note: Masalah perkongsian stadium San Siro yang timbul pada pusingan kedua tidak berlaku kerana Internazionale bermain leg pertama di tempat sendiri dan AC Milan bermain leg kedua di tempat sendiri.
  9. Pejabat baru PM akan mempunyai kuasa menyelia fungsi-fungsi Kerajaan.Dunia melihat Kofi Annan dan Kesatuan Afrika dan Pengerusi Jakaya Kikwete menandatangani perjanjian.Pada 29 Februari 2008, wakil - wakil PNU dan ODM meneliti perjanjian perkongsian kuasa.
  10. Kawasan pembaikan termasuklah pengendalian salinan fail, penghibernatan, log keluar di mesin-mesin disambung kawasan, penghuraian Javascript di Internet Explorer, pelayaran perkongsian fail rangkaian, pengendalian fail Windows Explorer ZIP, dan Windows Disk Defragmenter.
  11. Para aktivis politik feminisme moden biasanya berkempen memperjuangkan hak asasi manusia untuk kaum wanita yang merangkumi keutuhan badan serta kebebasan hak pembiakan, termasuk hak pengguguran yang selamat dan sah di sisi undang-undang, pencegahan hamil, mutu jagaan pranatal, perlindungan daripada keganasan dalam perkongsian rumah tangga, penganiayaan seks, penganiayaan di jalan raya, diskriminasi dan rogol, serta juga hak tempat kerja untuk cuti bersalin dan gaji yang sama.

No comments:

Post a Comment

Featured post

Contoh Ayat Perkataan "adat"

Contoh Ayat menggunakan Perkataan "adat" dalam bahasa Melayu Punan mempunyai  adat  pengkebumian yang unik. Kebanyakan gereja m...